Thursday 13 December 2018

'It's Teme'

Teme,siapa yang tak kenal dengan nama sinonim dengan masyarakat sekarang(ayat permulaan karangan masa UPSR kot πŸ˜‚πŸ˜‚),lebih2 lagi remaja zaman sekarang.
Namanya sering disebut-sebut para pencinta buku and of course lah me πŸ˜‚πŸ˜‚.

πŸ‘€πŸ‘€OH,BTW ni first entry aku tulis dalam bahsa melayu πŸ™ŠπŸ™Š.
Moga korang tak annoying lah ye πŸ™ˆπŸ™ˆ


CHU....CHUU...BACK TO THE MAIN TOPIC KITA 😁

Aku still ingat macam mana aku boleh kenal dengan dia,
first aku kenal dia dari twitter sebab masatu ramai gila yang retweet kisah hidup dia,
Start dari kisah hidup dia tulah buat aku tertarik lagi nk tahu pasal dia.

what about him yang paling respect ialah,cara pendekatan dia kepada masyarakat,it's full of love,motivation and banyak lagi n kalau korang nak lebih tahu pasal dia bolehlah follow instagram and twitter dia.

Teme,
seorang pemuda yang penuh dengan kisah yang buat aku tertarik utk tahu,
seorang pemuda yang aku tak pernah jumpa tapi aku jatuh cinta dengan hasil penulisannya,
seorang pemuda yang aku tak pernah terfikir kata2nya begitu membuatkan aku motivated,
seorang pemuda yang tak pernah lelah memberi kata2 semangat kpd orang di sekelilinya,
seorang pemuda yang penuh dengan keistimewaannya,
seorang pemuda yang sebenarnya adalah arkitek tapi dalm pada masa yang sama dai boleh pendakwah,
seorang pemuda yang pandai melukis dan dlm lukisannya terselit bait2 dakwah yang lembut.

sungguh begitu banyak pengaruh dia dalam hidup aku walaupun aku hanya melihat dia dari alam maya shaja.

terlalu banyak 'something' yang dikongsikan di alam maya membuatkan aku tersedar bahawa aku terlalu leka dengan keindahan dunia,
membuat aku tersedar apa yang patut aku lebih pentingkan dalam perjalanan aku atas dunia ini.

*ni antara ayat yang 'deep' aku baca dalam blog dia*
Dakwah bukan plan B untuk mereka yang malas dan gagal dalam akademik,
Bukan juga plan B untuk mereka yang gagal mencari pendapatan melalui cara lain.
Dakwah ini pertukaran pahala Allah untuk kita.

Dakwah itu bermula dari akhlak kita.
Mungkin korang pelik tetiba insan bernama 'syakirah' ni meroyan tulis pasal si TEME ni kan πŸ˜‚πŸ˜‚.

Actually aku baru lepas habis baca blog dia,
Penulisan dia sangat menjentik hati aku sebagai insan yang biasa,
Mungkin aku terlalu TERemosi n TERsentuh dengan apa yang dia nk bagitau smpai terbawa2 ke dalam blog aku sendiri πŸ˜‚πŸ˜‚.

Kadang aku perlu inspirsi,kata2 semangat yang boleh aku kuat hingga hari ini.

YA memang banyak orang yang support aku sebelum ni,tapi entahlah aku tetiba rasa insan bernama TEME membuatkan aku tertarik untuk menulis pasal dia.

Terlalu banyak ayat yang dia gunakan dalam buku dia yang boleh merentap aku dalam dunia mimpi ini,
Terlalu banyak makna yang tersirat dalam hasil penulisannya membuatkan aku tertambat hati dengan penulisannya,
Terlalu banyak benda yang aku tertanya2 kepada diri aku.

Terlalu banyak benda yang aku nak luahkan,terlalu banyak kata aku nk sampaikan kepada dia,

AKU JUST NAK CAKAP terima kasih Allah kerana hadirkan insan mcm dia untuk menegur lembut masyarakat pada masa ini,mungkin dia tak tahu ramai hati remaja telah jatuh pada penulisannya sedangkan kitaorang tak pernah melihat wajahnya,

Tapi keistimewaan tintanya membuat kami kagum dan kuat untuk teruskan perjalnan hidup kami,
mungkin bukan semua orang rasa apa yang segelintir daripada kami yang merasainya, begitu hebat kata2 yang boleh menyentuh dalam hati kami.

Ni twitter dia *sempat ss sikit jer 😜😜*





Banyak buku dia yang telah member inspirasi kepada aku and buku pertama dia yang aku baca 'Pelukis Jalanan'.

Buku dia yang pertama pun telah buat aku kagum,apatah lagi buku2 lepastu,
Aku bukanlah seorang pencinta tegar buku dakwah and aku mengakuinya,

Tanpa aku sedar,buku 'Pelukis Jalanan' buat aku lupa rupanya aku pasal dakwah,
at that time tetiba aku terdetik

"aku tengah baca buku tentang dakwah ni", then aku gelak sesorang πŸ˜…πŸ˜…

Terlalu kecik pendekatannya smpai buat leka skejap dengan bacaanya,sejak tu aku dah fall in love dengan semua buku dia n sampai harini pun aku still tak pernah jumpa dengan tuan punya badan πŸ˜‚πŸ˜‚


πŸ’žxoxo keyrahπŸ’ž


No comments:

Post a Comment